چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارند؟2022-09-03
تبلیغات هدفمند چیست و چگونه به افزایش بازدهی کمک می کند؟
رصد عملکرد محتوای تولیدی در سایت به شناخت مخاطب کمک میکند و در نتیجه با تولید محتوای مناسبِ مخاطب خود، او را به عضویت ترغیب میکنید. این عضویت در نهایت به هنگام اجرای تبلیغات هدفمند اینترنتی عملکرد مناسبی را به همراه خواهد داشت. به کمک انواع روشهای بازدید گوگل نیز این امکان وجود دارد تا عملکرد محتوای تولیدی در سایت خود را بهبود بدهید.
از آنجا که در استراتژی تبلیغات هدفمند پیامهای تبلیغاتی به گروه خاصی از مخاطبان هدف ارسال میشود، احتمال تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی بالاتر است و نرخ تبدیل بالا میرود. بدون شک مدیران از صرف هزینه در برنامههای تبلیغاتی دنبال خروجیهای مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریابها و تیمهای تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
این روش از تبلیغات معمولاً باتوجهبه موقعیت جغرافیایی، سن، میزان درآمد، میزان تحصیلات، علایق خرید، ارزش مشتری و سبک زندگی او انجام میشود. در اینجا ما در مورد یک تبلیغ هدفمند به شکل استراتژیک صحبت میکنیم که هدف آن کاربران از پیش تعیین شدهای هستند که از طریق رفتار گذشته یا سایر دادهها هدفگذاری شدهاند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در این مقاله از شرکت نرم افزاری بهوان ارائه دهنده بهترین نرم افزار crm همراه ما باشید.
هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ یک ابزار ضروری برای بازاریابان دیجیتال به حساب میاد. در این روش روی مشتریانی که قبلا به یک برند علاقه نشون دادن یا با اون درگیر شدن، سرمایه گذاری می کنه. این کار با مجموعه ای مرتبط از پیام های تبلیغاتی (تبلیغات گرافیکی، ایمیل ها، تبلیغات رسانه های اجتماعی و غیره) انجام می شه که با رفتارهای قبلی مشتری همسو هستن، انجام می شه. مثلا فرض کنین مشتری یک جفت کفش مخصوص دویدن می خره؛ این مشتری بعدا با تبلیغاتی در مورد سایر لوازم جانبی دویدن هدف گرفته می شه. در تبلیغات هدفمند، آگهی های تبلیغاتی بدون برنامه در هر جایی از سطح وب یا شبکههای اجتماعی قرار داده نمیشود بلکه در جاهایی منتشر میشود که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند.
از آنجا، می توانید تبلیغات خود را در سراسر اینترنت قرار دهید که با رفتار مصرف کنندگان شما همسو باشد. نکته دیگری که به شما در رسیدن به اهداف تبلیغات یاری میرساند، ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب است. توصیه میشود متناسب با نیازها و علایق مخاطبان هدف خود محتوایی مرتبط تولید نموده و از تصاویر و ویدیوها برای جلب توجه بیشتر افراد بهره ببرید. در حالت کلی، فرمت تبلیغات هدفمند به صورت یک عکس، یک عنوان و توضیحات مربوطه است. یعنی باید یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید، مزایای اصلی محصول یا خدماتتان را خلاصه وار بنویسید و یک عکس خلاقانه را هم برای تبلیغتان انتخاب کنید.
طبق آمار Statista، بیش از 66% از جمعیت جهان در سال 2022 روزانه از اینترنت استفاده میکنند. افراد برای پیداکردن محصولات و خدماتی که نیاز دارند از موتورهای جستوجو استفاده میکنند، در شبکههای اجتماعی میگردند، از فروشگاههای آنلاین بازدید میکنند و… . در تبلیغ هدفمند، محتوای تبلیغ کسبوکار به کاربرانی نمایش داده میشود که دقیقاً مخاطب آن هستند. از طرفی گستردهشدن فضای وب و شبکههای اجتماعی به این نگرانی دامن میزند؛ چون به پراکندگی حضور و حواسپرتی کاربران منجر شدهاند. شاید در نگاه اول، نشر تبلیغ در حجم وسیع برای دسترسی به مخاطب کارساز به نظر برسد، اما ممکن است منابع و سرمایۀ زیادی از شما بگیرد، بدون آنکه حتی به نتیجۀ مطلوبی رسیده باشید. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید.
اهمیت تبلیغات در کسب و کار به اندازهای مهم است که بسیاری کارشناسان موفقیت یک کسب و را در گرو آن می دانند. تبلیغات روش های مختلف و متفاوتی دارد که هرکدام به شکلی به معرفی برند، محصول یا خدمات میپردازند. استودیو مانی در این مطلب به اهمیت تبلیغات هدفدار و نقش آن در افزایش فروش پرداخته است. کسبوکارها باید بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنند و سپس کانالهای تبلیغاتی را انتخاب کنند که با بودجه آنها سازگار باشند.
اگر مشتریان فعلی مدام از یادآوری ویژگیها و خدمات پس از فروش آگاه شوند، احتمال رویگردانی آنها کاهش مییابد. در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید بصورت آنلاین ثبت نام کنید و در کمتر از 5 دقیقه پنل اس ام اس خود را به همراه خط هدیه و پیامک رایگان تست دریافت کنید. سامانه پیامکی پیام رسان از سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون بیش از 350 هزار کاربر از پنل اس ام اس پیام رسان استفاده کردنند .
اگه نمیدونین بخش بندی بازار چیه و چجوری باید بخش بندی بازار رو انجام بدین پیشنهاد میکنیم به صفحه “بخش بندی بازار چیست؟ + انواع، مثال و مزایا” ما مراجعه کنین. اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن. ۴- بدنبال ایده ای خلاقانه باشید که قابلیت وایرال شدن و تعامل بیشتر با مخاطب را داشته باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
تعریف پرسونای مشتری
به عنوان مثال، اگر در حال تماشای ویدیویی در مورد آشپزی هستید، تبلیغی که قبل از ویدیو قرار داده شده است ممکن است درباره آخرین لوازم آشپزخانه باشد. این یک تجربه مرتبط تری برای مصرف کننده ایجاد می کند زیرا تبلیغ را با علاقه آنها مرتبط می کند. تبلیغات هدفمند باید به طور مرتب بهروز رسانی شوند تا میزان کلیلک در سطح بالایی باقی بماند.
بنابراین باید با بهکارگیری استراتژیها و ترفندهای جدید همواره کسبوکار خود را بروز نگه دارید. خوب است بدانید طبق آمار Data Driven Advertising ، تبلیغات هدفمند نسبت به سایر تبلیغات مقرونبهصرفهتر است و میزان کلیک آن سه برابر بیشتر از سایر روشهای تبلیغات است. برای ایجاد تبلیغات هدفمند موفق، ابتدا باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و پروفایلهای دقیقی از آنها ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما خرید را تکمیل نکرده است، میتوانید یک ایمیل یادآوری یا پیشنهاد تخفیف را برای او ارسال کنید. از فرصتهای مختلف برای ارسال ایمیل شخصیسازیشده غافل نشوید و به این روش مخاطبان بیشتری را به خرید ترغیب کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای وبسایت یا لینکسازی داخلی و خارجی، تنها به جذب ترافیک ارگانیک منجر نمیشود.
این تعاملات نه تنها وفاداری مشتریان را افزایش میدهد، بلکه برند شما را نیز بیشتر در صنعت مطرح میکند. ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، Google Search Console و ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی (مانند Hootsuite یا Buffer) به شما کمک میکنند تا عملکرد کمپینهای بازاریابی خود را به دقت بررسی کنید. همچنین، میتوان تبلیغات در شبکههای اجتماعی را نیز یکی از زیرمجموعههای بازاریابی اینترنتی در شبکههای اجتماعی در نظر گرفت.
- استفاده از تجربیات رقبا در استراتژی کمپین تبلیغاتی و تبلیغات قبلی و به کارگیری اطلاعات آن ها کمک می کند که با یک تحلیل درست قدمی موثر در روند تبلیغات خود بردارید.
- موضوع بخشبندی میتواند در قسمت های مختلف انجام شود، اما یکی از مهمترین موارد برای سگمنتیشن که باعث میشود تبلیغات هدفمندتری داشته باشید، تقسیمبندی مخاطبان و مشتریان است. {
- سپس آنها را براساس موضوع و نوع مخاطب دستهبندی کرده و برای هر تبلیغ خود گروه مناسبی از این سایتها را برای نشر آن انتخاب کنید. |}{
- پیام رسان با ارائه امکانات متنوع ارسال پیامک انبوه ، راه های انتخاب زیادی پیش پای شما خواهد گذاشت. |}{
- اگر در این زمینه تخصص و دانش لازم را ندارید پیشنهاد میشود از افراد خبره کمک بگیرید. |}
- تبلیغات مبتنی بر زمان، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات در زمانهای خاصی از روز، هفته، یا ماه به مخاطبان نمایش داده میشوند.
تبلیغات مبل شویی در منزل با بهترین و ارزان ترین روش ها
سایتهایی که بازدید میکنند، پیجهایی که در اینستاگرام فالو میکنند و حتی زمانی که در اینترنت میچرخند به مارکترها این امکان را میدهد که تبلیغات هدفمند به آنها نمایش دهند. شما ممکن است با ایجاد تبلیغات بتوانید مخاطبانی را به سمت کسب و کار خود روانه کنید اما لازم است بدانید که چند درصد از این مخاطبان تبدیل به مشتری می شوند. شما با ارائه یک تبلیغات هدفمند و ایجاد محتوای جذاب می توانید مخاطبان خود را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. تبلیغات هدفمند یا Targeted Advertising به گونه ای از تبلیغات گفته می شود که طبقه بندی بازار مخاطبان باعث بالا رفتن میزان بازدهی شما از راه اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی می شود.
شما باید بدانید که تبلیغات خود را برای چه مدت زمانی و با چه هدفی انجام میدهید. سپس بودجه متناسب با آن را در نظر گرفته و همه چیز را مطابق برنامه پیش ببرید. هدفمند بودن تبلیغات یکی از مهمترین اصولی است که باعث رشد نرخ تبدیل خواهد شد. وقتی استراتژی های تبلیغات را با مشخص کردن اهداف پیاده سازی کنید، نتایج متفاوتی در بازاریابی و فروش کسب خواهید کرد. در ادامه به راهکارهایی برای هدفمند کردن تبلیغات اشاره می کنیم که تبیعت از این روش ها کمک می کند بازدهی بیشتر از تبلیغات خود داشته باشید.
این نوع از تبلیغات هدفمند اینترنتی میتواند تبلیغات مورد نظر را برای افراد مشابه فهرست شما نمایش دهد. مخاطب هدف به گروهی از مشتریان میگویند که از طریق مشخصههای مختلفی شناسایی میشوند. به طور مثال میتوان بانوان ورزشکار بین ۱۸ تا ۲۵ سال را به عنوان یک مخاطب هدف در نظر گرفت. این مخاطب هدف، محور اصلی بسیاری از کسب و کارها و استراتژیهای بازاریابی را تشکیل میدهد و محل سرمایهگذاری، نحوه تبلیغ به مشتری و حتی نوع کالا و محصولات به این مخاطب بستگی دارد. به کمک این نوع از تبلیغات، کمپینهای تبلیغاتی خود را بر اساس مخاطب هدف و بر مبنای مواردی همچون جمعیتشناسی، محل زندگی، علایق و رفتارهای آنان سازماندهی میکنید.
{دیدهشدن در بازار رقابت
|}علاوه بر این، تبلیغات هدفمند می تونه به شما کمک کنه تا با دقت بیشتری به مخاطبان گسترده تری دست پیدا کنین. با استفاده از ابزارهایی مثل تبلیغات در رسانه های اجتماعی یا گوگل ادز، می تونین دموگرافی، علایق و رفتارهای شخصی رو هدف قرار بدین. این امر می تونه به شما کمک کنه تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنین و میزان دیده شدن برندتون رو افزایش بدین. کاملاً واضح است که مدیران و صاحبان کسبوکارها میخواهند از تبلیغات خود به نتایج مطلوب و سودآور برسند. بنابراین باید بتوانند بهدرستی هدف خود را انتخاب کنند و تبلیغات کالا و خدمات خود را به دست مخاطبان هدف خود برسانند.
از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. فرض کنید مطلبی علمی یا فنی را در سایت خود منتشر کردهاید و میخواهید علاوه بر تولید محتوای مناسب، کسب درآمدی هم از این راه داشته باشید. کاپریلا با توجه به تبلیغات هدفمند مبتنی بر کلیدواژه، این امکان را برای شما فراهم میکند تا درآمد مناسبی را بر اساس محتوای تولیدی خود بدست آورید.
CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید. برای اطلاعات دقیقتر در این زمینه میتوانید مقالۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات را بخوانید. در مقابل، بازاریابی اینترنتی مقرونبهصرفهتر است، دسترسی جهانی دارد و امکان اندازهگیری دقیق نتایج را فراهم میکند. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین تبلیغ مربوط به یک پاپیروس در 3 هزار سال قبل از میلاد در مصر است.
البته آنقدرها هم ترسناک نیست و خیلی وقتها به کاربران کمک میکند تا محصولی که دنبالش هستند را از میان همین تبلیغات پیدا کنند. تبلیغات کانتکستی معمولا به این فرمت هدفمند میشود که شما محصول یا محتوای تبلیغاتیتان را نزدیک به محتوایی مشابه و یا مرتبط به محصول خودتان قرار میدهید. مثلا اگر کار شما تعمیر لباسشویی است میتوانید تبلیغاتتان را در صفحاتی از وبسایتهای مختلف نمایش دهید که در عنوان صفحه کلمه لباسشویی استفاده شده باشد. احتمالا تا الان به این موضوع برخورد کردهاید که وقتی در یوتیوب یک ویدیو مثلا مربوط به آشپزی میبینید تبلیغی که اول ویدیو و یا وسط آن نمایش داده میشود مربوط به آشپزی است.
وقتی کاربران این کلمات را در گوگل جستجو میکنند، تبلیغ شما در بالای صفحه نتایج نمایش داده میشود و زمانی که کسی روی تبلیغ کلیک کند و وارد صفحه موردنظر شما شود، هزینه کلیک از بودجه کمپین شما کسر میشود. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که جستجویی در رابطه با یک محصول انجام داده باشید و تا هفتهها در سایتهای مختلف یا گوشی همراه خود، تبلیغاتی مرتبط با آن محصول را دیده باشید. این نوع از تبلیغات هدفمند اینترنتی موسوم به «Search Targeting» هستند یعنی در حقیقت، تا این زمان شما هدف یکی از این تبلیغات قرار گرفتهاید. بیشتر شبکههای اجتماعی دارای ابزارهای تحلیلی هستند که به کمک آنها میتوان با رفتار مخاطب آشنا شد.
فقط یک ویژگی را در هر زمان تغییر دهید، مانند سن یا مکان، تا ببینید کدام تبلیغ بهترین عملکرد را دارد. ۳- تبلیغات خود را در قالب یک کمپین با زمانبندی و برنامه ریزی مشخص پیاده سازی کنید. استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...
پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است.
میتوانید تبلیغتان را با توجه به رفتارها، عادتها، سن، موقعیت جغرافیایی و … شخصیسازی کنید. در این بخش معیار دسته بندی مخاطبان مواردی همانند سن، وضعیت تاهل، جنسیت، مذهب و … است. در نتیجه سعی کنین خلاقیت و چشم نوازی رو در تبلیغاتتون حفظ کنین و از بمباران کردن مشتریان با تبلیغات پرتعداد خودداری کنین. همزمان با راه اندازی کمپین، به داده هایی که بیشتر از بقیه تمایل دارین اونها رو ردیابی کنین فکر کنین.
تبلیغات اینترنتی شامل انواع تبلیغات ویدئویی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل، تبلیغات آگهی گزارش، تبلیغات بنری در سایتها و… میشود. دادههای مخاطبان هدف به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند. در دنیای پرشتاب امروز، تبلیغات هدفمند به یکی از ابزارهای ضروری برای کسبوکارها تبدیل شده است.
اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگذاری میشود، در دستگاههای موبایل به خوبی نمایش داده میشود و مسیری ساده برای خرید یا ثبتنام دارد. به عنوان مثال، میتوانید از دکمههای CTA واضح و جذاب استفاده کنید یا فرمهای تماس را سادهتر کنید. برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، میتوانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمعآوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژهای را ارائه دهید.
با روش های سنتی تبلیغات، دستیابی به مخاطبان گسترده دشوار و مطمئن شدن از اینکه پیام شما توسط افراد مناسب دیده می شه از اون هم دشوارتر هستش. برای ارائه تبلیغات به مشتریانی که از قبل به برند شما علاقه مند شدن ایمیل راهی عالی به حساب میاد. بنابراین، برای مشتریانی که در خبرنامه ها و آفرهای ویژه مشارکت کردن، می تونین از این روش استفاده کنین. تبلیغات رفتاری مشابه تبلیغات متنی است با این تفاوت که در تبلیغات رفتاری اساس کار تاریخچه جستوجو و وبگردی کاربران است. خوب است بدانید خریدکردن، لینکهای کلیک شده و دنبالکردن رسانههای اجتماعی از جمله عواملی هستند که بر تبلیغات رفتاری تأثیر میگذارند. بازاریابان تلاش میکنند کمپین های تبلیغاتی را به گونهای طراحی کنند تا تبلیغات به دست مخاطبان هدف (که از قبل شناسایی شدهاند) برسد و بازدهی بیشتری برای کسبوکار داشته باشد.
چگونه میتوان با صرف هزینۀ کمتر و در زمان سریعتری به سطح پایانی قیف فروش رسید؟ این سؤال، دغدغۀ اغلب کسبوکارها در هنگام طراحی کمپینهای تبلیغاتی است. درواقع همۀ آنها میخواهند اطمینان حاصل کنند که درنهایت تبلیغشان توسط مشتریان بالقوۀ مجموعه دیده میشود. با اتوماسیون و سایر تکنیکها و امکانات بازاریابی آنلاین، میتوانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24/7 با مخاطبان خود در ارتباط باشید. بنابراین، هر زمانی که مخاطبی قصد خرید یا استفاده از خدمات کسبوکار شما را داشته باشد، در دسترس او خواهید بود و با پاسخگویی به سوالات و امکان ثبت سفارش، هیچ مشتریای را از دست نخواهید داد.
ارسال ایمیلهای شخصیسازیشده با پیشنهادات ویژه و تخفیفها میتواند مشتریان قدیمی را به بازگشت تشویق کند. همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکههای اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد میکند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب میکند. همچنین، بازاریابی در شبکههای اجتماعی با ایجاد تعامل مستقیم و انتشار محتوای جذاب و امکان وایرالشدن محتواها، به سرعت برند شما را مطرح میکند. ترکیب این روشها، بسته به بودجه و اهداف شما، میتواند آگاهی از برند را بهطور چشمگیری افزایش دهد.
سایت منبع