بررسی سئو سایت رقبا رایگان
CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثباتشده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما
البته سایت smallseotools، جزو بهترین سایت ها در زمینه تعداد ابزارهای تست سئو است. به عنوان مثال فرض کنید یک وب سایت رتبه خوبی در گوگل دارد؛ شما می خواهید از این سایت الگو گرفته و برای سئو خارجی سایت خود اقدام کنید. به کمک این سایت می تواند بک لینک های سایت مورد نظرتان را استخراج کرده و در صورت ارزشمند بودن، از آنها لینک بگیرید. آنالیز محتوای سایت رقبا یکی از مهمترین قدم های آنالیز سایت رقبا است. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است.
اما مراقب نرم افزارهای گران قیمتی باشید که بیش از حد وقت شما را می گیرند. برای یک نمای کلی از فعالیت های رقابتی خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به سادگی آنها را دنبال کرده و آنچه را در خبرهایشان می بینید مشاهده کنید. امروزه در داخل کشور اینستاگرام، تلگرام و تا حدودی فیس بوک و یوتیوب به کانال های محبوبی تبدیل شده اند. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. از نمونههای زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید.
ما بیش از 60 ابزار تحلیل سایت مختلف را در اختیار شما کاربران عزیز به صورت رایگان قرار دادیم تا بتوانید توسط این ابزارها وضعیت سئو سایت خود را بررسی و یا در جهت رفع عیب سایت خود اقدام کنید. آنالیتیکس یکی از تخصصی ترین ابزارهای بررسی سئو سایت است که تمامی سئوکاران با آن آشنا هستند. با استفاده از اطلاعات این سایت میتوانید رفتار کاربران سایت، میزان ترافیک سایت در انواع دستگاه ها، نرخ تبدیل و اطلاعات کاربران را بررسی کنید. از دیگر قابلیت های مهم آنالیتیکس توانایی ادغام با سایر ابزار های گوگل است. میخواهید بدانید نتیجه تحقیق کلمات کلیدی و نگارش یک مقاله عالی چطور پیش میرود؟ با جت سئو میتوانید کلمات کلیدی خودتان را در گوگل رصد کرده و ببینید رتبه آنها بهتر شده یا افت کرده است.
برای این کار از ابزارهایی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید. یکی از کامل ترین ابزارها برای آنالیز کامل سئو سایت که باید با آن آشنایی داشته باشید، ابزار ahref است. البته اگر به دنبال ابزار رایگان تحلیل seo رقبا هستید، این ابزار مناسب نیست. اما به هر ترتیب اگر از این ابزار استفاده کنید، گام مهمی در تحلیل سایت رقبا ، آنالیز بک لینک سایت رقبا و سئو سایت برداشته اید. در این مرحله می توانید به سادگی دامنههای رقیبتان را جستجو کنید، گزارشی از ارزشمندترین کلمات کلیدی آنها تهیه و سپس بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. به دنبال کلمات کلیدی باشید که تعداد جستجوی آن ها بالاست، به کسب و کار شما مرتبط است و احتمالا شانس خوبی برای کسب رتبه در آنها دارید.
مشکل روش دستی این است که شما رقبای خود در نتایج جستجو را بر اساس تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی تعیین می کنید. اکثر سایتها در حداقل چند صد کلمه کلیدی دارای رتبه هستند، بنابراین روش دستی به شما ایده خیلی دقیقی از اینکه رقبای واقعی شما چه کسانی هستند، نمیدهد. از ابزار Link Explorer می توان برای بررسی بک لینک های خود یا سایت های رقیب استفاده کرد. Link Explorer دادههای بسیاری را ارائه میکند، از جمله تعداد لینکهایی که یک سایت دارد، منشا لینک ها چه وب سایت هایی هستند، هر یک از بک لینک ها در چه دستهای قرار میگیرند و غیره. همچنین دادههای مفیدی به صورت نموداری فراهم میکند که میتواند به شما و مشتریانتان کمک کند تا پروفایل بک لینک های خود را تجسم و درک کنید. SEO SpyGlass یک ابزار تجزیه و تحلیل رقبا است که به عنوان بخشی از نرم افزار Link-Assistant کالکشن SEO PowerSuite در دسترس است.
در بالا به معرفی ابزارهای تست سئو سایت پرداختیم بسیاری از این ابزارها به قدری کارآمد هستند که می توانند کوچکترین مشکلات سایت را نیز به شما بگویند. اما لازم است که بدانید این ابزارها گاهی توانایی تشخیص مشکلات سایت را نداشته و حتی در برخی از موارد اطلاعات اشتباه به شما می دهد. از دیگر ابزارهای کاربردی برای تست سئو seo می توان به ابزار smallseotools اشاره کرد. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، تنها برای افراد مبتدی در حوزه سئو کاربرد دارد. در واقع به کمک این ابزار نمی توانید ریز مشکلات سئو سایت را تحلیل کنید؛ بلکه می توانید یک دید کلی نسبت به سایت خود داشته باشید.
CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم.
در آزمایشات ما، با اختلاف قابل توجهی، کلمات کلیدی بیشتری نسبت به Ahrefs برای سایت ما پیشنهاد کرد. هدف از انجام خدمات سئو سایت، قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل و جذب مخاطب در فضای رقابتی اینترنت است. کاربران زیادی در سطح اینترنت به دنبال حل مشکلات و پاسخ سوالات خود هستند. در این بین افرادی می توانند موفق شوند که مطابق با خواسته کاربران عمل کرده و بهترین راه حل را برای آنها داشته باشند. در تست سئو سایت، شما باید بدانید در حال حاضر سئو داخلی و خارجی سایتتان در چه وضعیتی قرار دارد؛ چطور آنها را بهبود بخشید و در نهایت چه اقداماتی برای بهبود رتبه سایتتان نیاز است. فاکتورهای زیر در آنالیز سایت رقبا از لحاظ قیمت گذاری خیلی مهم هستند.
یکی از ابزارهایی که در دوره های آموزش سئو به آن اشاره می شود، ابزار SEMRUSH است. کمتر سئوکاری را پیدا خواهید کرد که ابزار سمراش را نشناسد و یا با آن کار نکرده باشد. در حقیقت یکی از بهترین و حرفه ای ترین ابزارهای تحلیل وب سایت ها در زمینه سئو سمراش می باشد. بررسی سئو سایت، به شما این امکان را می دهد بصورت کاملا رایگان از وضعیت سئو سایت خود با خبر شوید ، ضمنا آپسئو آماده انجام سئو وب سایت ها بر اساس اصول حرفه ای سئو با شرایط ویژه است. اینکه هر آدرس باید شامل کلمات کلیدی باشد، کوتاه انتخاب شده و دارای حروف یا کلمات اضافه نباشد. انتخاب درست آدرس صفحات به درک بهتر گوگل و کاربر از محتوا کمک می کند.
به طور کلی، اگر می خواهید تصویر واضحی از بک لینک های رقیب خود ایجاد کنید، Majestic ابزاری مناسب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی یا دامنه را در BuzzSumo جستجو کنید و سپس لیستی از محبوب ترین محتوای آن دامنه (یا مرتبط با آن کلمه کلیدی) را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از ویژگی هایی که ما دوست داشتیم ابزار Domain vs Domain است. این ویژگی به شما امکان می دهد چندین وب سایت رقیب را به طور همزمان با هم مقایسه کنید تا ببینید کدامیک در نتایج جستجو بیشتر دیده می شود. در ادامه نیز، لیستی از با ارزش ترین کلمات کلیدی آنها را به همراه حجم جستجو، رتبه آنها در نتایج جستجو، CPC و غیره مشاهده خواهید کرد. منظور از بررسی سئو تکنیکال سایت، بررسی وضعیت فنی و ساختاری سایت است.
همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامهریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. کاربران زمانی کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو میکنند که بهدنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونههایی از این نوع کلماتاند. برای مثال همین مقاله که میخوانید برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست» نوشته شده است. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل میشوند.
البته سایت مربوط به این ابزار برای کاربران ایرانی محدود شده است و ناچار به تغییر IP خواهیم بود. اما امکانات این افزونه بسیار بیشتر است و رفتار سایت رقیب شما را از جوانب مختلف می سنجد. مثلاً بخش Security این پلاگین، به شما کمک میکند تا پارامترهای امنیتی بکار رفته توسط رقبا خود را شناسایی کنید. پلاگین AIOSEO شامل بخش های مختلفی است و هر کدام از این بخشها، اطلاعات متفاوتی را به شما میدهند. مثلاً با بررسی تحلیل انجام شده توسط این افزونه، میتوان فهمید که سایت رقیب شما بیشتر از چه کلمات کلیدی استفاده میکند. ابزار ایرانی مکسئو این امکان را می دهد تا بتوانید افراد دیگر و همکارانتان را از جزئیات پروژه مطلع کنید یا آنها را به عنوان کاربر مدیر معرفی کنید تا امکان آنالیز برای آنها فراهم شود.
به علاوه می توانید ویژگی ها و مزایایی را ارائه دهید که آنها این ویژگی ها را ندارند. قبل از اینکه ما به فکر جگونگی آنالیز سایت رقیب باشیم، باید رقیب خود را پیدا کنیم. اما در بسیاری از صنایع، رقیب شما می تواند در همسایگی شما یا آن سوی دنیا باشد. در حالی که CTR نشان میدهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند تا از این کلیکها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید.
از یک سرویس رایگان مانند Builtwith استفاده کنید تا نگاهی به ابزارها و افزونه هایی بیندازید که رقبا در وب سایت های خود اجرا می کنند. خواهید دید که وب سایت وی در کجا میزبانی می شود، از چه سرویس های ایمیلی استفاده می کنند و ممکن است ایده هایی را برای ابزارهایی که می خواهید در سایت خودتان امتحان کنید نیز بدست آورید. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند.
یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند و محبوب سئو در ایران، ابزار kwrank است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد. این ابزار با تمرکز بر نیازهای سئوی سایتهای فارسی، امکانات متنوعی را برای تحلیل و بهبود سئو سایتها فراهم میکند. ابزارهای رایگان سئو گزینههای بسیار مناسبی برای افرادی هستند که به تازگی کار با سئو را شروع کردند یا بودجه محدودی برای این کار دارند. این ابزارها امکانات اولیه و ضروری برای بررسی وضعیت سئوی یک وبسایت را فراهم میکنند و میتوانند به شما کمک کنند تا مشکلات اصلی سایت خود را شناسایی و برای بهبود آن اقدام کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی های این ابزار سئو، آنالیز Domain vs Domain(دامنه در مقابل دامنه) است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید.
چراکه همانطور که اشاره کردیم، لینکهای داخلی از مهمترین عوامل مؤثر بر کرال باجت است.در این بخش میتوانید ببینید کدام صفحات بهترین لینکسازی و در واقع بهترین وضعیت را برای کرالشدن دارد. در این گزارش وضعیت لینکهای داخلی مرتبط با صفحات ریدایرکتشده را میبینید. اگر لینک داخلی به صفحهای دارید که ریدایرکت شده، بهتر است لینک را از اساس به همان صفحه مقصد بدهید تا رباتهای خزنده مسیر کمتری را طی کند. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. جت سئو یکی از ابزارهای رایگان و کاربردی سئو برای سایت های فارسی است.
گاهی برای پیشرفت و بهبود عملکرد در یک حوزه، نیاز به تحقیق بیشتر داریم. چون این تحقیق به ما کمک میکند تا شناخت بهتری نسبت به مخاطبان کسب کرده و اهداف خود را متناسب با آن ها تنظیم کنیم. در واقع شانس موفقیت یک برنامه هدفمند، بیشتر از یک پروژه پیچیده و نامنظم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه آنها را در این ابزارها جستجو کنید تا یک گزارش دقیق برای تجزیه و تحلیل بک لینک های آنها تولید کنید. میتوانید فهرستی از همه دامنههای ارجاعی که به دامنه رقبای شما لینک داده اند را در کنار معیارهایی مانند رتبه دامنه ایجاد کنید. سپس می توانید از این اطلاعات برای یافتن فرصت های جدید لینک سازی برای سایت خود استفاده کنید.
کلمات کلیدی اصلی ترین فاکتور سئو داخلی سایت هستند که انتخاب درست آنها می تواند نقش بسیار موثری در رتبه سایت شما داشته باشد. کلمات کلیدی هر صفحه باید با موضوع آن صفحه مرتبط بوده و سرچ نسبتا بالایی داشته باشد. در آنالیز سئو سایت، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و پر سرچ تهیه شده و سپس با توجه به رقبا، هدف شما از طراحی سایت و نیاز کاربر از آنها در صفحات مختلف استفاده می شود. تعدادی ابزار های سئو وجود دارد که می تواند در بک لینک های رقبا، کلمات کلیدی، معرفی ها و موارد دیگر جستجو کند.اگر در SEO تازه وارد نیستید، با یک ابزار رایگان مانند SEMRush شروع کنید. این ابزار به شما امکان میدهد بک لینکهای رقبا، کلمات کلیدی ارگانیک، محتوا و ترافیک آنها را تجزیه و تحلیل کنید. Ahrefs همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل محتوا و ممیزی سایت ارائه میدهد.
وضعیت سایت در شبکه های اجتماعی بررسی می شود و استراتژی مناسب برای فعالیت در آنها تعیین می شود. اگر موتورهای جستجو نتوانند در صفحات سایت شما بخزند، نمیتوانند اطلاعات را ایندکس کنند. اگر سئو سایت خوبی دارید، موتورهای جستجو میتوانند بهراحتی بفهمند که یک کاربر در صورت بازدید از صفحه شما چه چیزی را میبیند. تحلیل کیورد رقبا یکی از مهمترین فرآیندهای چک لیست سئو است که در آن کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بالایی دارند را شناسایی میکنید. هدف این کار استفاده از این اطلاعات برای تولید محتوایی است که در نتایج جستجو (SERP) از آنها رتبه (Rank) بالاتری بگیرد. در تحلیل کیورد رقبا و انتخاب کلمه کلیدی متاسب باید نکات زیر را در نظر بگیرید.
یکی از جامعترین ابزارهای سئو ایرانی است که امکاناتی مانند تحلیل SERP، آنالیز بک لینک، بررسی سرعت سایت و پیشنهادات بهبود سئو را ارائه میدهد. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، راهنمای شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی پنهان در دنیای موتورهای جستجو هستند. با استفاده از این سایتها، میتوانید کلمات کلیدی دقیق و مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید و در نتیجه، ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید. اما هدف ما از نگارش این محتوا، ابزارهای رایگان و غیرپولیای است که ما قصد داریم از آنها برای بررسی سئوی سایت کمک بگیریم. پس با ما همراه باشید تا بفهمیم که بهترین ابزار های رایگان برای بررسی سئو سایت کدام است.
رتبهبندی سایت در گوگل یکی از مهمترین معیارهای موفقیت یک وبسایت است. برای اینکه بتوانید عملکرد سایت خود را به خوبی تحلیل کنید و در جهت بهبود آن گام بردارید، نیاز به ابزارهایی دارید که به شما امکان مشاهده دقیق رتبهبندی سایتتان در گوگل را بدهند. علاوه بر موارد بالایی، گوگل آنالیتیکس قابلیت ردیابی معیارهای مهمی مانند نرخ پرش، زمان متوسط حضور کاربران در سایت، و تبدیلها را هم فراهم میکند. اطلاعاتی که به بهینهسازی استراتژیهای سئو و بازاریابی دیجیتال کمک شایانی میکند. ابزارهای رایگان سئو مانند Answer The Public(پاسخ به عموم) به شما این امکان را می دهد که به راحتی موضوعاتی را برای نوشتن در مورد وبلاگ خود پیدا کنید.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را میبینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکردهاست. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواستهای خزش گوگل پاسخ دهد. امنیت اطلاعات در این ابزار فوقالعاده بالا است و میتوانید با خیال راحت، دادههای خود را در آن به صورت کاملاً حرفهای ذخیره و کنترل کنید. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، مهمترین دلیل بالا بودن امنیت این ابزار، سازگاری آن با قوانین فظ حریم خصوصی دادهها مانند GDPR است.
یکی از ابزارهای فوقالعاده کاربردی که میتواند جایگزین بسیار خوبی برای گوگل آنالیتیکس باشد، ابزار ماتومو (Matomo) است. یکی دیگر از ابزارهای ضروری، قدرتمند و البته رایگان سئو که توسط گوگل ارائه میشود، ابزار گوگل آنالیتیکس است. ابزاری که به شما کمک میکند تا رفتار کاربران را در وبسایت خود تحلیل کنید. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات گسترده قرار می دهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل می کنند. اما تعداد داده ها بسیار زیاد می شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می دهد. خوشبختانه، می توانید از نرم افزار سئو با یک کلیک برای صرفه جویی در ساعت ها تلاش و تولید گزارش های دقیق استفاده کنید.
بهینهسازی برای تمامی دستگاههاهوش مصنوعی میتواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاهها بهینهسازی کند. این یعنی بنر شما در گوشیهای هوشمند، تبلتها و دسکتاپها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجهگیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسبوکارها میتوانند بنرهایی جذاب، شخصیسازیشده، و بهینهشده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند. از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی همچون Canva و Crello برای طراحی سریع و مؤثر بنرها بهره ببرید و از امکانات این ابزارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی میتواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریعتر، آسانتر و دقیقتر کند.
با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، میتوان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آنها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل میشود. افزایش نرخ تبدیل سایت، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و صرف هزینه کمتر برای ترافیک پولی از دیگر نتایج مثبت آنالیز سئو سایت های دیگر است. این اطلاعات به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید. همچنین برای دستیابی به نتیجه بهتر، میتوان استراتژی سئو سایت را بر اساس رفتار رقبای موفق خود تنظیم کرد. این کار باعث بهبود عملکرد شما در زمینه تولید محتوا و لینک سازی میشود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/